BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 15, 2010

Ku Memohon Padamu

Tersepit di antara dua cinta
Kau memberikan ku satu harapan
Kini kau menghancurkan segalanya
Dia antara kita

Ku merelakan semua yang berlaku
Kau mencintai dan menyakitiku
Kini ku redha dengan segalanya
Tuhan yang menentu

Ya Tuhanku
Teguhkan rasa cinta padamu
Ya Tuhanku
Pinjamkan aku kekuatan darimu

Ku Memohon Padamu


Sumber » Ku Memohon Padamu - Fida (OST Epilog Syurga Cinta TV3) | KFZoom 
credit: kfzoom.blogspot.com 

Monday, December 13, 2010

Part Time...AJIS

 Asal je habis sem tak merayap..ak mesti keje..cari pendapatan..isi kocek..hehe
kali nie..ak keje sekejap je...sempat outstation pe penang je..biase sempat JB cOz lame..banyak masyuk...hehe


apapun..best la juga..bukan keje yang best..tp dapat jumpe member2 baru dan lame..kembali bersatu...
hehehe...nanti da mase kita keje lagi..terima kasih kat Group and Team Leader Daus & Ain Ahfu...
group i terbaek...heeee ;-p



p/s : sape nak keje macam ak keje nie leh la inform ak hubungi ak
keje die mudah je jew stocktake counting barang kat juscO...
time cuti sem jer...lebih kurang 1 bulan 
gaji lumayan...
plz call me...

Saturday, December 11, 2010

Warna-Warni Semusim Semester 6... ;-P

Berakhirlah sudah semester 6...Julai-Disember 2010...Penuh dengan seribu satu cerita yang tersendiri.....


Aktiviti mengecat studio part 6...kelas rep..Khairi tersenyum lebar...
tema warna studio ialah 'pink color'..entah kenapa semua nak pink..mungkin budak2 kelas ni
ramai yang jambu kOt...hahaha ;-P


 Lawatan ke Melaka untuk belajar tentang Landskap Budaya @ 'Cutural Landscape'...
Walupun tak dapat ke Indonesia...kat Melaka pun kita Ok gak lh...banyak sejarah dan budaya yang kami belajar...


 Kumpulan kami membuat kajian Budaya di Kampung Ramuan China Besar, mukim Masjid Tanah di daerah Alor Gajah, Melaka...Kebetulan masa ini musim buah-buahan..apa lagi...sambil membuat kajian sambil makan lah..hehehe...Terima kasih kepada tOk penghulu kampung iaitu Hj. Mansor dan seluruh penduduk Kampung Ramuan China Besar....


nah..tu dia...Semangat betul budak2 nie makan..hahaha...Terima kasih ye kat mak cik dan pak cik...
siap makan tengahari lagi kat rumah ketua kampung...best..licin semua..lapar katakan..hehe
tak lupa juga kat pakcik zainal lokan..sungguh bersemangat pakcik zainal nie nak perkenalkan ternakan lokan kepada pelancong dan pengunjung ke kampung ini...tak lupa kat pengasas ciku pertama di Malaysia..


orang cakap..kalu nak main..mainlah betul2...tapi kalu nak belajar jangan lah main2..hahaha
jOm singgah Hj Shamuri Satay Kajang lu...;-P

Kebetualan semester kita menyambut bulan ramadhan al-mubarak...sempat berbuka puasa ramai-ramai kat dataran shah alam..walaupun biasa tapi tetap meriah...;-P

Kajian Budaya di Kampung Parit 7 Baroh, Sg. Leman..Sekinchan, Sabak Bernam...
kawasan kampung yang sungguh menarik dimana terdapat sawah padi yang terbentang luas...dan terdapat juga pantai yang menarik...


Lawatan Ethic..Environmental kelas Pn Hadibah..Ke Pusat Pemeliharaan Gajah di Kuala Gandah, Temerloh...Pahang...Lawatan sehari suntuk untuk mendekati haiwan dan alam...
Tema "Hijau"..'Green Earth'..Pakej sekali dengan bas hijau...hehe ;-P



Sempat bermanja dengan haiwan peliharaan seperti rusa, ular sawa dan juga beruang...Pengalaman bersama mereka tak akan di lupakan...hehehe...;-P


sehinggalah..tiba masa dan detik...


'Final presentataion project'...Constraction Pak Abu...terima kasih kat ahli kumpulan..Ude, Lela, Wani & Farah... Tak lupa juga kpd tenaga pengajar...;-P


macam2 lagak dan gaya semasa 'presentation studio'...
janji ak cool je tunggu nak present...hehe...tp...??


 nah tengOk...main gembira nye..melompat mujur tak terjun bangunan je..hehehe
penat lelah satu semester lega lepas 'present'...

wajah2 budak2 studio semester 6...


'group presentation'....syukur semua dah selesai...Terima kasih kat ahli kumpulan kajian budaya Kg Parit 7 Baroh, Sg Leman...

Begitulah cerita semusim semester 6...
semester depan sesi Jan 2011 bakal menjelma tak lama lagi...
Selamat menjalani praktikal...

sekian terima kasih















Monday, December 6, 2010

SALAM MAAL HIJRAH 1432 H...

Assalamualaikum...w.b.t
 
Alhamdulillah....Bersyukur terhadap ALLAH S.W.T...Aku masih lagi berikan Nyawa dan kesihatan yang baik untuk meneruskan kehidupan di muka bumi ini... Aku juga bersyukur kerana berikan nikmat IMAN & ISLAM...Sesungguhnya Aku seorang hambaMU yang lemah yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan dan juga dosa-dosa sama ada disedari dan tidak disedari...
 
Ya ALLAH Ya Tuhanku..ampunilah segala dosa hambaMu ini...Tunjuklah aku ke jalan yang lurus dan jalan yang diredhaiMU...lanjutlah usia hambaMu ini dengan amalan-amalan kebaikan..Berilah hambaMu ini kejayaan dan kebahagiaan Dunia & Akhirat...Ampunilah dosa-dosa kedua ibubapaku dan seluruh umat islam..

Sempena tahun baru Hijrah ini...aku mengambil kesempatan kepada kenalan-kenalanku...kawan, sahabat, teman dan semua yang mengenali diri ini...Aku memohon seribu kemaafan jika ada salah dan silap...aku insan yang lemah dan tak sempurna yang tidak terlepas melakukan kesilapan...Aku berdoa agar persahabatan kita agar terus berkekalan...
 
Akhir kalam...
Yang baik itu datang dari Allah S.W.T...yang lemah itu datang dari kelemahan diri ini...SALAM MAAL HIJRAH....1432H/2010







Sunday, November 14, 2010

Tinggal Kenangan



EsOk dh nk bergerak balik kampung kat Kelantan darul naim (beraya)..sedih lk meninggalkn Shah Alam..cOz sem depan dah praktikal kat Terengganu...Kenangan semester 6 bersama-sama teman2 tidak akan dilupakan..maaf jika ada tersilap bicara,terkasar bahasa...terima kasih juga kat rakan2 yg bnyak membantu..tidak lupa  juga rakan2 yang banyak memberi nasihat,tunjuk ajar dan teguran selama ini....jasa kalian akanku kenang sampai bila2...selamat bercuti...selamat menjalani latihan praktikal....selamat dunia akhirat..amin..Jaga diri elok2...:-D






Jumpa lagi lain hari lain waktu
jangan lupakan..ku

Friday, November 12, 2010

Tak seorang pun sempurna...

Mereka yang mau belajar dari kesalahan adalah bijak.
Menyedihkan melihat orang berkeras bahawa mereka benar meskipun terbukti salah
Bila KITA mengisi hati KITA dengan penyesalan untuk masa lalu dan kekhawatiran untuk masa depan,
tak memiliki hari ini untuk KITA syukuri.
Pikiran yang terbuka dan mulut yang tertutup, merupakan suatu kombinasi kebahagiaan.
Semakin banyak KITA berbicara tentang diri sendiri,
semakin banyak pula kemungkinan untuk KITA berbohong.
Jika KITA tak bisa menjadi orang pandai, jadilah orang yang baik.
Iri hati yang ditunjukan kepada seseorang akan melukai diri sendiri. 
KITA cuma hidup sekali saja di dunia ini,
tetapi jika KITA hidup dengan benar,sekali saja sudah cukup.
Kenangan indah masa lalu hanya untuk dikenang, bukan untuk diingat-ingat.
Rasa takut bukanlah untuk dinikmati,tetapi untuk dihadapi.
Orang bijaksana selalu melengkapi kehidupannya dengan banyak persahabatan.
Buka mata KITA lebar-lebar sebelum menikah,
dan biarkan mata KITA setengah terpejam sesudahnya
Persahabatan sejati layaknya kesihatan, nilainya baru KITA sedari setelah KITA kehilangannya
Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran.
Dialah hiasan dikala KITA senang dan perisai diwaktu KITA susah
Namun KITA tidak akan pernah memiliki seorang teman,
jika KITA mengharapkan seseorang tanpa kesalahan.
Kerana semua manusia itu baik kalau KITA bisa melihat kebaikannya
dan menyenangkan kalau KITA bisa melihat keunikannya
tapi semua manusia itu akan buruk dan membosankan
kalau KITA tidak bisa melihat keduanya.
Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab,
merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi,
memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.
Sesungguhnya sebagian perkataan itu ada
yang lebih keras dari batu,lebih tajam dari tusukan jarum,
lebihpahit daripada jadam dan lebih panas daripada bara.
Sesungguhnya hati adalah ladang,
maka tanamkanlah ia dengan perkataan yang baik
karena jika tidak tumbuh semuanya (perkataan yang tidak baik)
niscaya tumbuh sebagiannya
Tidak ada simpanan yang lebih bergunadaripada ilmu.
Tidak ada sesuatu yang lebih beruntung daripada adab.
Tidak ada kawan yang lebih bagus daripada akal.
Tidak ada benda ghaib yang lebih dekat daripada maut...

Tuesday, September 14, 2010

Gambar berhari raya bersama keluarga..

Tahun nie..beraya kat rumah quarters jururawat wakaf tapai terengganu...lama dah tak beraya dan sembahyang raya kat terengganu..selalu sempat balik kelantan..tp lepas jumaat,kitorang semua balik kelasntan kecuali abg ngn kak ipar beraya kat terengganu..hehe
harap2 raye tahun depan bertambah lagi ahli keluarga ini..insyaAllah..
salam lebaran dari keluarga md jusOh & noriah

Monday, September 6, 2010

Khas Untuk SAHABATKU...

Lebaran
dihiasi dengan takbir
lalu hatiku diulit kerinduan
berjauhan lama tidak bertemu
khabaran ditanya pada dirimu
salamanapun bertaut di pagi yang mulia
lupakan segala tragedi silam
antara kau dan aku
keriangan pun tak terucap lagi
apabila syawal mendabik datang 
membawa seribu makna dan erti
marilah kita bersama 
mulakan kehidupan yang
lebih gemilang
moga persahabatan kita 
lebih akrab dan abadi selalu..


-SALAM AIDILFITRI-

Friday, September 3, 2010

SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA...


Salam Aidilfitri....buat semua yang mengenali diri...Dikesempatan ini..ku ingin memohon kemaafan jikalau ada silap dan salah...Sepanjang 1 bulan kita berpuasa di bulan ramadhan...marilah kita meraikan hari raya ini dengan penuh kesyukuran terhadap Illahi..
Akhir kalam...Semoga bahagia di pagi syawal disamping keluarga dan teman-teman...

P/S:
  • Buat keluarga kat Tganu dan semua saudara mara kat Kelate..Jumpe kita raya nanti..
  • Buat famili angkat kat Penang..joe selalu merindui korang kat sane..da peluang insyAllah joe pee..
  • Buat semua rakan-rakan study kat Uitm Shah Alam..especially rakan2 seperjuangan part 6...Cuti2 jugak..jgn lupe bwk balik assignment tuu..hehe
  • Buat kawan2 baik..adik2..dan kwn housemate..selamat bercuti..jumpe balik nanti..
  • jemputlah lah datang kat rumah ganu @ Klate nanti...

 ~Selamat Hari Raya Aidilfitri~

Wednesday, August 25, 2010

"Selamat Menyambut Ramadhan Al- Mubarak"

Selamat menjalani ibadah puase...jangan pOnteng2..pOse biar cukup 1 bulan..baru leh raye...
sama2 kita m'pertingkatkan amalan mulia dibulan ini...semOga ape yg kita lakukan diterima Allah dan mendapt berkat dari Nya..amin

Thursday, August 12, 2010

Hijau Daun - (Suara Ku Berharap)



Suara (Ku Berharap)

Lirik Lagu Hijau Daun 


                 di sini aku masih sendiri
               merenungi hari-hari sepi
                     aku tanpamu, masih tanpamu

bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu

bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan


suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu


suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku ada dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya


    suara dengarkanlah aku

Saturday, July 17, 2010

WARNA-WARNI FLORIA 2010

FROM 10-18 July 2010, FLORIA will once again be held at the Waterfront, Precinct 2, Putrajaya.

After successful shows in 2007 and 2009, FLORIA returns in 2010 and is set to be even more spectacular and colourful. The festival showcases the best of the Malaysian and international landscape and horticulture industry; from commercial landscape products to garden design showcase and flower displays. Exhibitors from Malaysia and foreign countries will create exceptional displays and presentations in a park-setting environment.

Themed Tropical Splendour, FLORIA 2010 will showcase the biggest collection of Heliconias in full bloom in an outdoor theme garden display.
 Bunga Heliconia sebagai Metapor tahun ini..
 
 Jejaka pilihan FLORIA 2010..hehe

Cuaca yang agak baik..membolehkan posing tiap sudut..

Cintai Alam Sekitar..

Konsep 1 MALAYSIA..1 Uitm..hehe

bergambar tepi pantai...tasik putrajaya..

Majlis Perbandaran JOHOR tengah..menjadi JUARA Landskap keseluruhan..bagi kategOri
Majlis Perbandaran...
FLORIA 2010...

Friday, June 25, 2010

SEMUSIM BERSAMA A.J.I.S

GROUP MEMBERS
DEAN AS GROUP LEADER..TEAM D..KOMENG, MAT AZRIN, FENDDI, TARIQ, FIZE...
TEAM E.. ME ( JOE@AFIZUL ), FAIZ, NINIE & AIN...AND TEAM F.. SAFFUAN, DIIA, AZLI & SHAH....
 ...................................................

................................................................................................................................................................
HAMPIR satu bulan bersama kengkawan AJIS..Kenangan seMUSIM sentiasa segar dalam INGATAN..
Hari2 pe counting JUSCO & MAX VALU seluruh MALAYSIA..Sekitar LEMBAH KLANG OutstatiOn ke IPOH, PENANG, MELAKA & JOHOR Bharu..


GAMBATEEMASHOO...
good luck!!  
..................................................................................
 
 memang best kerje...
 .........................................................................................................
rUtiN kErJa
Rutin tiap2 hari.. Early Counting
pukOl 5.00 pm berkumpul kat AJIS Petaling Jaya
ambil 10 leader ( tangga )
5.30 pm tunggu bas bertolak ke lOkasi
dalam 7.00 pm sampai ke lokasi samada jUscO atau Max valu..
8.00 pm attach mechine..bersedia ngn kelengkapan yg agak menakutkan cUstOmers..
Biase yg datang awal nie kne counting barang yg mahal2 mcm kOsmetik punye tempat dan juga NON HALAL punye barang ( %@%! & @$@# )
dlam 10.30 pm rehat 1st break..lepak2..minum ape patut..kalu sempat qada maghrib..huhu
start pkUl 11.00 pm..budak2 yg x experience datang berlengaan especially budak AutoOne..
ready cOunting...
kitOrang biase kne Counting barang kat Super Market ( S.M )..Org incharge kat SM ialah BiG show..BiG bOss..mmg besar pn..walaupn die tu mude dr ak setahun..haa3..
pukOl 1.00 am Break lk 1/2 jam..
yang best break nie makan ramai2 masakan yg NINIe bawak..best siOt!! tp yg xBest kne Cas RM3.50..tp kire O.K la..berBalOi..Thankz niNie cOz sediakn Makanan untuk kiTOrg..hehehe

Kol 1.30 pm..start cOunting lg..habis kan wall..frozen dan island..kdg Acuricy OK kdg2 Hancur..hahaha
biase lah manusia bkn nyer Malaikat..sentiasa da silap...

then 2nd break..baru ar..pe SOLAT isyak sekali taajud..huhu..jama' subUh sekali..haha
dalam 4.30 pm..cOntuniue balik cOunting..biase akn backUP table..habiskn sampai settle..
hampir kOl 7.00 am..keje2 hampir siap..tunggu audit jew dr katO san dan jugak biG serta pihak JUscO..
lepak2 dalam kOl 8.00 am bkemas nk balik AJIS..then sampai Umah dlm 9.00 am lebih gtu..pahtu ape lg..SELAMAT UtK TIDOO..ZZZZZZZZZ
itulah rutin hari2 group kami..pahit manis terpaksa ditelan kerana WANG..:-)

 ................................................................................

 

A.J.I.S 2010

p/s : Harap pengurusan AJIS & juga I-LINE kembali ke jalan yang BENAR...

Balik main FUTSAL kat X-TRAME seksyen 13
......FRIENDSHIP 4 EVER.....






Monday, May 24, 2010

KEBAHAGIAAN DALAM PERPISAHAN

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang


Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Kebahagiaan.. dalam perpisahan..






Define: Friend
Grab a Funny Picture from pYzam.com